elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Niedziela 24.11.2024

Skargi i wnioski

ORGANIZACJA ZAŁATWIANIA SKARG W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 2 IM. WANDY CHOTOMSKIEJ W GOLENIOWIE

 

Postępowanie skargowe w Przedszkolu Publicznym Nr 2 im. Wandy Chotomskiej następuje w oparciu o zapisy działu VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

1. Skargi przyjmuje dyrektor przedszkola codziennie w godzinach od 8.00 do 15.00.

2. Dokumentację z przyjęcia skarg prowadzi dyrektor.

 3. Po zarejestrowaniu skargi, dyrektor rozpatruje ją osobiście.

4. Rejestr skarg obejmuje:
      1) datę wpływu skargi,
      2) imię i nazwisko zgłaszającego skargę, jego adres,
      3) przedmiot skargi,
      4) nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi,
      5) termin załatwienia skargi,
      6) sposób załatwienia skargi,
      7) uwagi.

5. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

6. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

7. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

8. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

9. Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.

10. Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.

11. Właściwy organ zawiadamia redakcję prasową, radiową lub telewizyjną o wynikach rozpatrzenia sprawy stanowiącej treść przesłanego temu organowi przez redakcję materiału prasowego lub innej opublikowanej wiadomości, mającej znamiona skargi lub wniosku, a także dokonanych rozstrzygnięciach, wydanych poleceniach lub podjętych środkach i działaniach.

12. Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością ich wpłynięcia.

13. Od decyzji dyrektora przedszkola służy odwołanie do Burmistrza Gminy Goleniów lub Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w Szczecinie.

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Przedszkole Publiczne Nr 2 im. Wandy Chotomskiej
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację: Administrator
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 16.05.2018
Data udostępnienia informacji: 16.05.2018
Data ostatniej aktualizacji: 16.05.2018
Liczba wyświetleń: 954
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
16.05.2018
10:52:47
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
16.05.2018
10:52:40
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
16.05.2018
10:52:34
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
16.05.2018
10:52:22
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
16.05.2018
10:52:05
dodanie
Administrator
Skargi i wnioski